HIDALGO Sattel - Qualität aus Österreich
Since 2007 we are specialized in flexible leathertree saddles and saddles with our flexible PFT (PolyFLEXTree) saddletree.
All saddles are designed, longterm-tested and developed in Austria.
We offer a huge range of english, spanish models and some trekking and western as well. Further innovative and matching
tack. All in high leather quality!
BASICS
Please remind yourself that a leather tree needs to be ridden several times (up to 20-30 hours). Which means that the saddle has to be formed to the horses back. After this you can of course use it for other horses too. Then you will sit very close to the horses back. It is also possible to re-fit if your horse changes weight due to illness or other circumstances. We experienced that most horses prefer the flexible leather tree and all pressure point messuremnts were very satisfying. Every saddle is handmade of finest italian leather within the EU, Special orders will take up to 6 weeks of delivery.
Detachable Panels: from 36 cm, Standard thickness is 4 cm, very strong velcro
For heavy rider or sensible horses we can offer panels with a felt inlay, also soft or harder panels.
Metal Fitting: silver for all english type saddles, silver and gold for all spanish type saddles and spanish rings in silver or gold for all saddles
Seat sizes: from 16" to 20" or 30 cm to 36 cm in a spanish saddle
Our HIDALGO leather colours:
Blank leather colours (for flaps)
- black
- dark brown
- red brown
- cognac
- Kilger black
- Kilger brown (only Light series)
- Kilger cognac (only Light series)
Possible suede leather colours (for seats, flaps and pommel/cantle)
- red-black
- darkbrown
- middlebrown
- grey
- dark blue
- blue
- cafe-latte
- sand
Possible Nappa leather colours (for seats, flaps and pommel/cantle)
- black
- dark brown
- red brown
- green
- taupe
- dark blue
- Kilger black
- Kilger brown (only Light series)
- Kilger cognac (only Light series)
Possible leather colour waxed leather (seat, flap, pommel/cantle)
- black
- brown
Leveransvillkoren gäller fr.o.m. 1.9.2018.
Webshop
Gneisti
65520 Helsingby
info@gneisti.fi
2345803-0
Webshopen säljer produkter till privatpersoner över 18 år. Vi förbehåller oss rätten till prisändring och ändringar i leveranskostnader.
Produkterna beställs i webshopen genom att lägga dom i kundkorgen och betala för kundkorgens innehåll genom nätbetalningstjänsten. All kundinformation hanteras konfidentiellt. Kontaktuppgifterna som begärs för beställning används ej till annat än för att leverera ordern och för att kunna reda ut eventuella felaktigheter i ordern, om ej annat anges. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor.
Som betalningstjänst används Klarna Checkout, genom vilken betalningsalternativ är faktura, delbetalning, kortbetalning och betalning via nätbank.
Genom att fylla i uppgifter i kassan godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) villkor. Genom att trycka på Köp-knappen godkänner du Gneisti Webshop-webshopens allmänna villkor.
Då vi mottagit din beställning, sänder vi dig genast en beställningsbekräftelse via e-post, där du kan se beställningsuppgifterna. Granska alltid beställningsbekräftelsens innehåll. Om du har frågor, ta genast kontakt med vår kundtjänst. Spara beställningsbekräftelsen ifall du skulle behöva ta kontakt med kundtjänsten. Ha alltid eventuell kundnummer och beställningsnummer tillhanda vid kontakt med kundtjänst. Kontrollera alltid då du mottagit ditt paket att innehållet stämmer överens med beställningsbekräftelsens innehåll.
Du får kontakt med kundtjänst här:
Gneisti
65520 Helsingby
info@gneisti.fi
2345803-0
Leveranskostnaden innehåller post- och förpackningsavgifter. I kundkorgen visas en uppskattning för leveranskostnader för produkter i kundkorgen. Exakta leveranskostnader ser du i kassan då du valt betalnings- och leveranssätt för din beställning. Valbara leveranssätt beror på kundkorgens innehåll och totalvikt. I kassan ser du valbara leveranssätt och exakta fraktkostnader och du kan välja det alternativ som passar dig bäst.
Postpaket från 5,90€
Postens hempaket från 14,90€ (hemkörning)
Om du bor i närheten av Vasa och har möjlighet att hämta ditt paket själv från Helsingby, välj Hämta själv som leveranssätt vid kassan så sparar du fraktkostnaden.
Oftast ses uppskattade leveranstiden på produktsidan. Normal leveranstid i Finland på lagervaror 2-5 arbetsdagar. För varor som är tillfälligt slut i lager samt beställningsvaror 5-15 arbetsdagar. Om uppskattad leveranstid ej nämns på produktsidan kan du anta att produkten har en leveranstid på 5-15 arbetsdagar. Vi levererar hela beställningen i samma paket om inte annat överenskommits.
En del beställningsvaror kan ha längre leveranstid än normalt p.g.a. covid-19. Normal leveranstid för lagervaror.
Vi är inte ansvariga för de förseningar som orsakats av Force Majeure eller den indirekta skada som orsakats av förseningar.
För produkter med avvikande leveranstid meddelas detta i webshopen. (Exempelvis skräddarsydda produkter har normalt längre leveranstid).
Om produkten ej passar eller ej uppfyller förväntningarna har du rätt att byta/returnera den inom 14 dygn från att du mottagit beställningen.
Produkter som returneras bör dock vara oanvända, i ursprungligt skick och försäljningsdugliga.
Kundreturer bör skickas via finska posten.
Byte av en vara till en annan motsvarande är avgiftsfritt första gången, vid returer debiterar vi fraktkostnaderna.
För sadel som returneras debiterar vi 20€ i fraktkostnader.
Upphävanderätt
Du kan annullera detta avtal inom 14 dagar utan att ange en anledning. Upphävandeperioden slutar inom 14 dagar från den dagen du får den sista leveransen eller från det att du får beställningen om det är en nedladdningsbar produkt.
Du måste meddela oss om ditt beslut att annullera avtalet på ett otvetydigt sätt (t.ex. genom post eller e-post) för att använda din upphävanderätt. Du kan även skriva ut vårt återköpsformulär och använda det, men det behövs inte.
Du måste skicka ett återköpsmeddelande innan återköpsperioden löper ut.
Åtagande vid återköp
Om du bestämmer dig för att annullera detta avtal återbetalar vi direkt alla transaktioner som vi har fått från dig, inklusive leveranskostnader (men exklusive ytterligare kostnader om du har valt en annan leveransmetod än den mest prisvärda som vi rekommenderar som standard) och alltid inom 14 dagar från det att vi mottar ditt meddelande om återköp. Vi genomför återbetalningen med den betalningsmetod som du använde i den ursprungliga transaktionen om du inte uttryckligen har avtalat något annat, utan att det kostar dig något extra.
Du måste skicka tillbaka produkten utan fördröjning inom 14 dagar från det att du skickade meddelande om återköp. Om du skickar produkten innan den nämnda perioden på 14 dagar har löpt ut följer du tidsplanen.
Du är endast skyldig att betala för produktens värdeminskning om den har orsakats av behandling utöver den som krävs för att fastställa produktens art, egenskaper och funktionalitet.
Ett paket som lämnas outlöst är ej samma sak som returnering eller annullering av order. För outlöst paket debiterar vi leveranskostnader.
Om en produkt försvunnit eller skadats under transport eller om den ej motsvarar produkten du beställt, bör du meddela oss om felet/skadan inom 14 dagar skriftligen till adressen som finns under punkten Returrätt eller genom att ringa oss på telefonnumret angivet i kontaktuppgiter. Om paketet tydligt blivit skadat under transporten, bör du genast göra en reklamation till företaget som skött transporten (Posti).